Ako testujeme zimní pneumatiky

Ako hodnotíme

Podiel čiastkových skúšok na celkovom hodnotení

  • Mokrá cesta: 30 %
  • Sneh: 20 %
  • Suchá cesta: 15 %
  • Poľadovica: 10 %
  • Opotrebenie: 10 %
  • Vplyv na spotrebu paliva: 10 %
  • Hlučnosť: 5 %

Limity hodnotenia

Niektoré čiastkové hodnotenia môžu byť limitované hraničnými hodnotami. Pri teste zimných pneumatík limituje celkovú známku uspokojivé alebo horšie hodnotenie pri skúške jazdy na mokrej vozovke, na snehu, na suchej vozovke aj na poľadovici.

Mokrá vozovka

Ovládateľnosť: časové skúšky a subjektívne posúdenie na dráhe dlhodobo vystavenej dažďu s dĺžkou 1900 m.
Brzdenie na asfalte a betóne: pri dlhodobom daždi z rýchlosti 80 na 20 km/h.
Akvaplaning na rovnej vozovke: vjazd do vody hlbokej 7 mm aj akcelerácia.
Akvaplaning v zákrutách: vjazd do kaluže (hĺbka 4 mm) s konštantným nárazom volantu pri rýchlosti 70 a 100 km/h.
Smerové vedenie (zákruty): asfaltová kruhová dráha vystavená dažďu.

Sneh

Brzdenie: z rýchlosti 30 na 5 km/h.
Výjazd: zisťovanie ťažnej sily v závislosti od prekĺzavania.
Trakcia, smerové vedenie: priesmyky so stúpaním od 9 do 12 %. Jazda na zasneženom okruhu.

Suchá vozovka

Subjektívne posúdenie jazdnej stability a ovládateľnosti na vysokorýchlostnej dráhe.
Brzdenie: meranie brzdnej dráhy na asfalte z rýchlosti 100 km/h.

Poľadovica

Brzdenie: z rýchlosti 25 na 5 km/h.
Jazda po ľade na zimnom štadióne s rozmermi 60 x 30 metrov.

Opotrebovanie

Viac ako 15000 kilometrov pri každodennej prevádzke; alternatívne viac ako 5000 km na prístroji vytvárajúcom umelé opotrebovanie. Hodnotenie do minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm v strede pneumatiky.

Vplyv na spotrebu paliva

Meranie spotreby pri rýchlosti 100 km/h.

Hlučnosť

Vnútorná - subjektívne posúdenie hluku pri jazde na asfalte aj betóne s vypnutým motorom a pri brzdení z rýchlosti 80 na 30 km/h; vonkajšia - subjektívne posúdenie záznamu snímacej hlavy (záznam hluku na asfaltovej dráhe štandardu ISO 362 pri rýchlosti 80 km/h s vypnutým motorom), a tiež meranie.

Rýchlostná skúška

Pri rýchlostiach nad rámec normy DIN 78 051.

Prihlásiť