Crashtest Citroën C-Zero 2011
Dospělí cestující
- 73%
Deti
- 78%
Chodci
- 48%
Aktívna bezpečnosť
- 86%
Dospělí cestující
- 73%
26 bodov / 73 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Spolujezdec
Řidič
Vozidlo
Sloup
Děti
- 78%
38 bodov / 78 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Chodci
- 48%
17 bodov / 48 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
- Hlava11,2 b
- Pánev0 b
- Nohy6 b
Aktivní bezpečnost
- 86%
6 bodov / 86 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Specifikace
Testovaný model | Mitsubishi i-MiEV, LHD |
---|---|
Karoserie | hatchback |
Rok uvedení na trh | 2011 |
Trieda | minivozy |
Dospelý cestujúci
Inšpekcia po čelnom náraze ukázala u vozidla niekoľko oblastí, ktoré dosiahli mieru únosnosti. Priestor pre spolujazdca bol posúdený ako nestabilný, čo znamená, že vozidlo nemusí byť schopné odolať nárazu vo vyšších rýchlostiach. V dôsledku toho bolo skóre pre oblasť hrudníka vodiča penalizované a ochrana tejto časti tela bola hodnotená ako priemerná. Väčšina podlahy v priestore pre vodičove nohy bola ťažko zdeformovaná a bola tiež penalizovaná. Z tohto dôvodu bolo hodnotenie ochrany chodidiel a členkov vodiča vyhodnotené ako priemerné. Výstupky pod prístrojovou doskou predstavovali možné riziko zranenia pre kolená a stehenné kosti vodiča i spolujazdca. Pri bočnom bariérovom teste sa dvere u vodiča otvorili, a hoci hodnoty zaznamenané figurínou ukazovali, že ochrana bola prijateľná, vozidlo za to bolo penalizované. Avšak, vo viac závažnom teste bočného nárazu do stĺpa hodnoty zaznamenané pri stlačení rebier figuríny indikovali nevyhovujúcu ochranu hrudníka. Ochrana proti zraneniu hyperextenzii krku (zranenie krčnej chrbtice) bola pri zadnom náraze dobrá. S vysokonapäťovým elektronickým systémom, ktorý napája vozidlo, neboli zaznamenané žiadne problémy: batéria bola riadne izolovaná od karosérie a počas testov nebola poškodená.
Detský cestujúci
Na základe hodnôt zaznamenaných figurínou bolo vozidlo ohodnotené v dynamickom teste maximálnym počtom bodov za ochranu figuríny trojročného dieťaťa. Airbag spolujazdca je možné vypnúť, aby sa na predné sedadlo mohla umiestniť detská autosedačka inštalovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie poskytované vodičovi o stave airbagu nie sú úplne zreteľné. Natrvalo prichytený výstražný štítok zreteľne upozorňoval na nebezpečenstvo umiestnenia detskej sedačky orientovanej proti smeru jazdy na sedadle spolujazdca bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu.
Chodec
Nárazník poskytol dobrú ochranu a získal maximálny počet bodov v teste Euro NCAP. Predná hrana kapoty, ponúkajúca nevyhovujúcu ochranu nohám chodca, nezískala žiadne body. Kapota poskytla prevažne nevyhovujúcu ochranu aj v miestach, kam by mohla dopadnúť hlava dieťaťa. Avšak, dobrú ochranu kapota poskytla v tých miestach, kam by mohla dopadnúť hlava dospelého.
Bezpečnostná výbava
Elektronická kontrola stability (ESC) je spoločne so signalizáciou nezapnutia bezpečnostných pásov pre predné aj zadné sedadlá u tohto vozidla súčasťou štandardnej výbavy.
Nezaradené komentáre
Euro NCAP je informovaný, že Citroen C-Zero je konštrukčne identický s Mitsubishi i-MiEV a má rovnaký interiér aj úroveň bezpečnostnej výbavy. V súlade s tým sa Euro NCAP domnieva, že počet udelených hviezdičiek pre Mitsubishi i-MiEV môže byť použitý aj u vozidla Citroen C-Zero.
Predpínače predného bezpečnostného pása | ano |
---|---|
Obmedzovače sily na prednom bezpečnostnom páse | ano |
Čelný airbag vodiča | ano |
Čelný airbag spolujazdca | ano |
Bočný airbag | ano |
Okenný airbag | ano |