Ako hodnotíme
Podiel skupiny skúšok na celkovom hodnotení.
- suchá vozovka: 15 %
- mokrá vozovka: 30 %
- sneh: 20 %
- poľadovica: 10 %
- hlučnosť: 5 %
- vplyv na spotr. paliva: 10 %
- opotrebenie: 10 %
Limity hodnotenia
Niektoré čiastkové hodnotenia môžu byť limitovaná hraničnou hodnotou. V prípade testu zimných pneumatík limituje celkovú známku uspokojivé alebo horšie hodnotenie v skúške jázd na mokrej vozovke, na snehu, na suchej vozovke a na poľadovici.
Mokrá vozovka
Ovládateľnosť: časové skúšky a subjektívne posúdenie na dráhe s dĺžkou 1 900 m dlhodobo vystavenej dažďu.
Brzdenie na asfalte a betóne: pri dlhodobom daždi z rýchlosti 80 na 20 km/h.
Akvaplaning na rovnej vozovke: vjazd do vody hlbokej 7 mm a akcelerácia.
Akvaplaning v zákrutách: vjazd do kaluže (hĺbka 4 mm) s konštantným rázom volantu v rýchlosti 70 a 100 km/h.
Smerové vedenie (zákruty): asfaltová kruhová dráha vystavená dažďu.
Sneh
Brzdenie: z rýchlosti 30 na 5 km/h.
Rozjazd, ovládateľnosť: zisťovanie ťažnej sily v závislosti od preklzávania.
Trakcia: priesmyky so stúpaním od 9 do 12 %. Jazda na zasneženom okruhu.
Suchá vozovka
Subjektívne posúdenie jazdnej stability a ovládateľnosti na vysokorýchlostnej dráhe.
Brzdenie: meranie brzdnej dráhy na asfalte z rýchlosti 100 km/h.
Poľadovica
Brzdenie: z rýchlosti 25 na 5 km/h.
Jazda po ľade na zimnom štadióne s rozmermi 60 × 30 metrov.
Opotrebenie
Vyše 15 000 kilometrov pri podmienkach každodennej prevádzky; alternatívne vyše 5 000 km na prístroji vytvárajúcom umelé opotrebenie. Hodnotenie do minimálnej hĺbky dezénu v strede pneumatiky 1,6 mm.
Vplyv na spotrebu paliva
Meranie spotreby pri rýchlosti 100 km/h.
Hlučnosť
Vnútorné − subjektívne posúdenie pojazdového hluku pri jazde na asfalte a betóne s vypnutým motorom a pri brzdení z rýchlosti 80 na 30 km/h; vonkajšie − subjektívne posúdenie záznamu snímacej hlavy (záznam pojazdového hluku na asfaltovej dráhe štandardu ISO 362 v rýchlosti 80 km/h s vypnutým motorom), a takisto meranie.
Rýchlostná skúška
Pri rýchlostiach nad rámec normy DIN 78 051.