Vyrobiť kvalitnú pneumatiku je veda. Na správanie obutia má vplyv mnoho faktorov, napríklad teplota vzduchu, zrážky alebo typ povrchu vozovky. Kým v takej formule 1 to má oficiálny dodávateľ Pirelli jednoduché − na každú veľkú cenu privezie niekoľko z celkovo deviatich rôznych zmesí − na bežných komunikáciách musíme voliť pneu, ktoré sprostredkujú pohodlnú jazdu pri akýchkoľvek podmienkach, s ktorými sa môžeme od apríla do novembra na ceste stretnúť .
Výrobcovia tak musia vyrobiť pneumatiku, ktorá má dobrú priľnavosť a zároveň dokáže vďaka správne riešenej vzorke optimálne odvádzať vodu. Zároveň musí namiešať dostatočne tvrdú zmes, aby sa pneumatika rýchlo nešmýkala. Tvrdosť gumy by však zároveň nemala negatívne ovplyvňovať už spomínanú priľnavosť.
Letné pneumatiky každoročne testujeme v dvoch veľkostných kategóriách. Tohtoročný výber sa tomu trochu vymyká. Pneu s rozmermi 185/65 R15 neprekvapia, ide o rozšírenú veľkosť, ktorú obúvajú populárne menšie a stredné automobily, ako sú Volkswagen Polo, Hyundai i20 a i30 alebo napríklad Renault Clio. Druhá preverená kategória predstavuje v testoch pneu novinku. Gumy s označením 215/65 R16C sú totiž určené primárne pre dodávky a príbuzné typy vozidiel. Sadnú na autá typu Ford Transit alebo Volkswagen Transporter. Splnili sme tak želania mnohých z vás, ktorí ste v teste chceli vidieť pneumatiky určené pre úžitkové vozidlá.
Výsledky v niektorých čiastkových skúškach môžu poukazovať na bezpečnostné nedostatky, a preto zlé známky vo všetkých jazdných testoch limitovali celkové hodnotenie. Pokiaľ súhrnné hodnotenie za jazdu na mokrom povrchu či suchu bolo uspokojivé alebo horšie, nemohla byť lepšia ani celková známka.