Crashtest Mitsubishi ASX 2011
Dospělí cestující
- 86%
Deti
- 78%
Chodci
- 60%
Aktívna bezpečnosť
- 71%
Dospělí cestující
- 86%
31 bodov / 86 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Spolujezdec
Řidič
Vozidlo
Sloup
Děti
- 78%
38 bodov / 78 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Chodci
- 60%
22 bodov / 60 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
- Hlava17,7 b
- Pánev0 b
- Nohy4 b
Aktivní bezpečnost
- 71%
5 bodov / 71 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Specifikace
Testovaný model | Mitsubishi ASX, 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD |
---|---|
Karoserie | päťdverový hatchback |
Rok uvedení na trh | 2011 |
Trieda | malé SUV |
Dospelý cestujúci
Priestor pre cestujúcich zostal u ASX pri čelnom náraze stabilný. Došlo len k miernej deformácii okenného stĺpika. Hodnoty zaznamenané figurínou zaznamenali dobrú ochranu kolien a stehenných kostí vpredu sediacich cestujúcich. Mitsubishi dokázalo rovnako dobre ochrániť rôzne veľkých cestujúcich a cestujúcich sediacich v rôznych pozíciách. Ochrana chodidiel a členkov u vodiča bola hodnotená ako dobrá. Pri bočnom bariérovom náraze získalo vozidlo za dobrú ochranu všetkých oblastí tela maximálny počet bodov. Avšak pri viac závažnom teste bočného nárazu do stĺpa bola ochrana hrudníka slabá. Ochrana proti zraneniu hyperextenzii krku (zranenie krčnej chrbtice) bola pri náraze zozadu hodnotená ako priemerná.
Ochrana detí
Pri čelnom náraze bol pohyb hlavy trojročnej figuríny sediacej v smere jazdy v sedačke, dobre kontrolovaný. Pri bočnom bariérovom teste boli hlavy trojročnej a osemnásťmesačnej figuríny dobre zadržané bočnicami ich sedačiek. Airbag spolujazdca je možné vypnúť, aby bolo možné na predné sedadlo umiestniť detskú autosedačku inštalovanú proti smeru jazdy. Avšak informácie poskytované vodičovi o stave airbagu nie sú úplne zreteľné. Nebezpečenstvo použitia sedačky umiestnenej proti smeru jazdy na prednom sedadle, bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu, bolo vysvetlené zreteľne na natrvalo prichytenom štítku.
Ochrana chodcov
Nárazník ponúkol vo väčšine oblastí dobrú ochranu nohám chodca, ale v ostatných oblastiach bola ochrana nevyhovujúca. Predná hrana kapoty nevyhovujúca vo všetkých testoch. V oblastiach kam by mohla dopadnúť hlava dieťaťa, bola poskytnutá dobrá ochrana. Podobná ochrana (dobrá) bola ponúknutá kapotou vo väčšine oblastí, kam by mohla udrieť hlava dospelého.
Aktívna bezpečnosť
Elektronická kontrola stability (ESC) je súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov. Výnimku tvorí základná verzia vozidla dostupná v niekoľkých európskych krajinách, kde je ESC voliteľnou súčasťou. Predaj elektronickej kontroly stability (ESC) v štandarde presahuje požiadavky Euro NCAP, a preto systém spĺňa podmienky pre hodnotenie a získal tri body. Signalizácia nezapnutia bezpečnostných pásov je súčasťou štandardnej výbavy u vodiča, spolujazdca aj pre zadné sedadlá.
Predpínače predného bezpečnostného pása | ano |
---|---|
Obmedzovače sily na prednom bezpečnostnom páse | ano |
Čelný airbag vodiča | ano |
Čelný airbag spolujazdca | ano |
Bočný airbag | ano |
Okenný airbag | ano |
Kolenný airbag vodiča | ano |