Crashtest Dacia Duster 2011

Dacia Duster Galerie (1)

2011
Dospělí cestující
Deti
Chodci
Aktívna bezpečnosť

Dospělí cestující

  • 74%

Deti

  • 78%

Chodci

  • 28%

Aktívna bezpečnosť

  • 29%

Dospělí cestující

  • 74%

27 bodov / 74 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Čelní náraz částí vozu 11 bodov

Spolujezdec

Řidič

Boční náraz 7,2 bodov
Náraz do stĺpu 6 bodov

Vozidlo

Sloup

Zpětný náraz 2,5 bodov

Děti

  • 78%

38 bodov / 78 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Dosažené výsledky v testu 38 bodov
Osemnásť mesačné dieťa
Prevedenie 12 bodov
Inštrukcie 4 body
Inštalácia 2 body
Zadržanie Britax Roemer BabySafe ISOFIX
Skupina 0, 0+
Orientácia proti smeru
Inštalácia ISOFIX s podperou
Trojročné dieťa
Prevedenie 11 bodov
Inštrukcie 4 body
Inštalácia 2 body
Zadržanie Britax Roemer Duo Plus
Skupina 1
Orientácia po smere
Inštalácia ISOFIX s podperou a horným kotviacim bodom

Chodci

  • 28%

10 bodov / 28 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Ochrana chodců10 bodov
Ochrana chodců
  • Hlava10 b
  • Pánev0 b
  • Nohy0 b

Aktivní bezpečnost

  • 29%

2 body / 29 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující

Specifikace

Testovaný model Dacia Duster 1.5 DCi Lauréate, LHD
Karoserie SUV
Rok uvedení na trh 2011
Trieda malé SUV

Dospelý cestujúci

Priestor pre cestujúcich zostal pri čelnom náraze u Dustera stabilný, ale vzadu (v batožinovom priestore) sa pri teste otvorili dvere a vozidlo za to bolo penalizované. Ochrana hrudníka bola u oboch vpredu sediacich cestujúcich, na základe údajov zaznamenaných stlačením hrudníka figuríny, hodnotená ako priemerná. Namerané hodnoty na kolenách a stehenných kostiach nenaznačili žiadny problém, ale výstupky pod prístrojovou doskou na strane vodiča predstavovali možné riziko zranenia u cestujúcich rôznych veľkostí a cestujúcich sediacich v rôznych pozíciách. Ochrana bola teda hodnotená ako priemerná. Pri bočnom bariérovom teste sa dvere vodiča otvorili a vozidlo za to bolo penalizované. Pri viac závažnom teste bočného nárazu do stĺpa sa žiadne dvere neotvorili, ale ochrana hrudníka vodiča bola z dôvodu veľkého zaťaženia hrudníka figuríny hodnotená ako slabá. Ochrana proti zraneniu hyperextenzii krku (zranenie krčnej chrbtice) bola pri náraze zozadu hodnotená ako priemerná.

Detský cestujúci

Vozidlo získalo pri dynamickom teste maximálny počet bodov za ochranu osemnásťmesačnej figuríny. Dopredný pohyb hlavy trojročného dieťaťa, sediaceho v sedačke v smere jazdy, bol pri čelnom náraze dobre kontrolovaný. Figuríny boli pri bočnom bariérovom teste vhodne zadržané ich sedačkami. Airbag spolujazdca je možné vypnúť, aby bolo možné na predné sedadlo umiestniť detskú autosedačku inštalovanú proti smeru jazdy. Avšak informácie poskytované vodičovi o stave airbagu nie sú úplne zreteľné. Nebezpečenstvo používania detskej sedačky orientovanej proti smeru jazdy na sedadle spolujazdca, bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu, bolo zreteľne vysvetlené, ale štítok nebol napevno prichytený na tienidle.

Chodec

Ako nárazník, tak aj predná hrana kapoty nezískali za ochranu nôh chodcov pri čelnom náraze žiadne body. Kapota poskytla dobrú ochranu vo väčšine oblastí, kam by mohla dopadnúť hlava dieťaťa, ale prevažne nevyhovujúcu ochranu v tých oblastiach, kam by mohla dopadnúť hlava dospelého.

Bezpečnostná výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je dostupná ako voliteľná výbava pre Duster, ale nie je kvalifikovaná na posúdenie. Signalizácia nezapnutia bezpečnostných pásov je súčasťou štandardnej výbavy pre sedadlo vodiča. U signalizácie nezapnutia bezpečnostných pásov na sedadlo spolujazdca sa očakáva, že bude súčasťou štandardnej výbavy takmer u všetkých vozidiel Dacia Duster. Systém signalizácie nezapnutia bezpečnostných pásov spĺňa požiadavky Euro NCAP.

Obmedzovače sily na prednom bezpečnostnom páse ano
Čelný airbag vodiča ano
Čelný airbag spolujazdca ano
Bočný airbag ano
Okenný airbag ano

Sdílejte

Prihlásiť