Pre akú situáciu je tento vzor vhodný?
Tento vzor možno využiť v situácii, kedy je spotrebiteľ obťažovaný opakovaným zasielaním tlačenej reklamy na svoju adresu, hoci dal jasne najavo, že si zasielanie reklamných tlačovín nepraje. To môže znamenať napríklad, že na to upozornil odosielateľa reklamy, označil poštovú schránku viditeľným nápisom, že si nepraje vhadzovanie reklamných tlačovín a pod.
Ako tento vzor využiť?
Podnet Slovenskej obchodnej inšpekcii môže podať každý, kto sa cíti obťažovaný zasielaním tlačenej reklamy. Podobne po vykonaní príslušných zmien možno tento vzor využiť aj pri inom porušení zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame (napr. klamlivá reklama, skrytá reklama, reklama založená na podprahové vnímanie, reklama na tovar alebo služby, ktorých predaj, poskytovanie alebo šírenie je v rozpore s právnymi predpismi). Podanie by (v prípade tlačenej reklamy) malo smerovať ku krajskému inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v mieste, kde má sídlo šíriteľ tejto reklamy (teda subjekt, ktorý reklamu verejne šíri). Ten zo zákona zodpovedá za spôsob jej šírenia. Sídlo šíriteľa reklamy možno zistiť napríklad v obchodnom registri, ktorý je prístupný on-line na adrese www.orsr.sk alebo v živnostenskom registri, ktorý je on-line prístupný na adrese www.zrsr.sk. Ak spotrebiteľ nevie, kto je šíriteľom reklamy, môže podanie smerovať na objednávateľa reklamy (ten, kto si reklamu objednal).