Crashtest BMW X1 2010

BMW X1 Galerie (1)

2010
Dospělí cestující
Deti
Chodci
Aktívna bezpečnosť

Dospělí cestující

  • 87%

Deti

  • 86%

Chodci

  • 64%

Aktívna bezpečnosť

  • 71%

Dospělí cestující

  • 87%

31 bodov / 87 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Čelní náraz částí vozu 14 bodov

Spolujezdec

Řidič

Boční náraz 8 bodov
Náraz do stĺpu 6,9 bodov

Vozidlo

Sloup

Zpětný náraz 2,5 bodov

Děti

  • 86%

42 bodov / 86 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Dosažené výsledky v testu 42 bodov
Osemnásť mesačné dieťa
Prevedenie 12 bodov
Inštrukcie 4 body
Inštalácia 2 body
Zadržanie Fair G 0/1 Isofix
Skupina 0, 0+, 1
Orientácia proti smeru
Inštalácia ISOFIX
Trojročné dieťa
Prevedenie 11,1 bodov
Inštrukcie 4 body
Inštalácia 2 body
Zadržanie Fair G 0/1 Isofix
Skupina 0, 0+, 1
Orientácia po smere
Inštalácia ISOFIX

Chodci

  • 64%

23 bodov / 64 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující
Ochrana chodců23 bodov
Ochrana chodců
  • Hlava16,9 b
  • Pánev0 b
  • Nohy6 b

Aktivní bezpečnost

  • 71%

5 bodov / 71 %

  • Dobrá
  • Přijatelná
  • Průměrná
  • Slabá
  • Nevyhovující

Specifikace

Testovaný model BMW X1 2.0 diesel
Karoserie päťdverové SUV
Rok uvedení na trh 2010
Trieda malé SUV
Poznámka Hodnotenie sa vzťahuje na všetky modely X1 s testovanou špecifikáciou.

Dospelý cestujúci

Priestor pre cestujúcich zostal počas čelného nárazu stabilný, okenný stĺpik sa posunul dozadu o menej než 5 mm. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázali dobrú ochranu kolien a stehenných kostí u vodiča i spolujazdca. BMW bolo schopné predviesť, že rôzne vysokí cestujúci sediaci v rôznych pozíciách sú rovnako dobre chránení. Pri bočnom bariérovom teste získalo vozidlo maximálny počet bodov, ochrana celého tela bola dobrá. V závažnejšom teste nárazu do stĺpa hodnoty zaznamenané figurínou ukázali priemernú ochranu hrudníka. Ochrana pred hyperextenziou krku (zranenie krčnej chrbtice) bola pri náraze zozadu tiež hodnotená ako priemerná.

Ochrana detí

Na základe hodnôt zaznamenaných figurínou získalo BMW X1 v teste čelného nárazu a bočnom bariérovom teste maximálny počet bodov za ochranu jeden a pol ročného dieťaťa. Dopredný pohyb hlavy trojročného dieťaťa, sediaceho v smere jazdy, bol pri čelnom náraze dobre regulovaný. Pri bočnom náraze boli obe figuríny riadne zadržané sedačkami. U predajcov je možné nechať predný spolujazdcov airbag vypnúť, aby sa na predné sedadlo mohla umiestniť detská autosedačka inštalovaná proti smeru jazdy. Štítok zreteľne varoval na nebezpečenstvo umiestnenia detskej sedačky, orientovanej proti smeru jazdy, na sedadle spolujazdca bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu.

Ochrana chodcov

Testy na ochranu chodcov sa ako súčasť úpravy pre rok 2010 zmenili, X1 bola preto znovu testovaná. Nárazník získal za ochranu nôh chodcov maximálny počet bodov. Avšak, predná hrana kapoty poskytla nevyhovujúcu ochranu a nezískala v teste Euro NCAP žiadne body. Väčšina oblastí kapoty, kam by mohla udrieť hlava dieťaťa, poskytla dobrú ochranu, dokonca aj u krajov. Ochrana poskytovaná hlave dospelého bola tiež v niektorých oblastiach dobrá, okolo okenných stĺpikov však bola ochrana nevyhovujúca.

Aktívna bezpečnosť

BMW X1 je vybavený elektronickou kontrolou stability (ESC) v štandarde u všetkých modelových radov. Podobne aj signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov je štandardná pre sedadlo vodiča a spolujazdca.
Hodnotenie vozidla BMW X1 bolo aktualizované z 2009 na 2010. Vozidlo sa nezmenilo, a okrem testov ochrany chodcov, ktoré boli opakované, boli výsledky prevzaté z minulého roka. Avšak, hranice pre rôzne hodnotenia boli zvýšené a výsledky ukazujú, ako sa auto pobije s náročnejšími požiadavkami roku 2010.

Čelný airbag vodiča ano
Čelný airbag spolujazdca ano

Sdílejte

Prihlásiť