Crashtest BMW X1 2010
Dospělí cestující
- 87%
Deti
- 86%
Chodci
- 64%
Aktívna bezpečnosť
- 71%
Dospělí cestující
- 87%
31 bodov / 87 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Spolujezdec
Řidič
Vozidlo
Sloup
Děti
- 86%
42 bodov / 86 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Chodci
- 64%
23 bodov / 64 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
- Hlava16,9 b
- Pánev0 b
- Nohy6 b
Aktivní bezpečnost
- 71%
5 bodov / 71 %
- Dobrá
- Přijatelná
- Průměrná
- Slabá
- Nevyhovující
Specifikace
Testovaný model | BMW X1 2.0 diesel |
---|---|
Karoserie | päťdverové SUV |
Rok uvedení na trh | 2010 |
Trieda | malé SUV |
Poznámka | Hodnotenie sa vzťahuje na všetky modely X1 s testovanou špecifikáciou. |
Dospelý cestujúci
Priestor pre cestujúcich zostal počas čelného nárazu stabilný, okenný stĺpik sa posunul dozadu o menej než 5 mm. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázali dobrú ochranu kolien a stehenných kostí u vodiča i spolujazdca. BMW bolo schopné predviesť, že rôzne vysokí cestujúci sediaci v rôznych pozíciách sú rovnako dobre chránení. Pri bočnom bariérovom teste získalo vozidlo maximálny počet bodov, ochrana celého tela bola dobrá. V závažnejšom teste nárazu do stĺpa hodnoty zaznamenané figurínou ukázali priemernú ochranu hrudníka. Ochrana pred hyperextenziou krku (zranenie krčnej chrbtice) bola pri náraze zozadu tiež hodnotená ako priemerná.
Ochrana detí
Na základe hodnôt zaznamenaných figurínou získalo BMW X1 v teste čelného nárazu a bočnom bariérovom teste maximálny počet bodov za ochranu jeden a pol ročného dieťaťa. Dopredný pohyb hlavy trojročného dieťaťa, sediaceho v smere jazdy, bol pri čelnom náraze dobre regulovaný. Pri bočnom náraze boli obe figuríny riadne zadržané sedačkami. U predajcov je možné nechať predný spolujazdcov airbag vypnúť, aby sa na predné sedadlo mohla umiestniť detská autosedačka inštalovaná proti smeru jazdy. Štítok zreteľne varoval na nebezpečenstvo umiestnenia detskej sedačky, orientovanej proti smeru jazdy, na sedadle spolujazdca bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu.
Ochrana chodcov
Testy na ochranu chodcov sa ako súčasť úpravy pre rok 2010 zmenili, X1 bola preto znovu testovaná. Nárazník získal za ochranu nôh chodcov maximálny počet bodov. Avšak, predná hrana kapoty poskytla nevyhovujúcu ochranu a nezískala v teste Euro NCAP žiadne body. Väčšina oblastí kapoty, kam by mohla udrieť hlava dieťaťa, poskytla dobrú ochranu, dokonca aj u krajov. Ochrana poskytovaná hlave dospelého bola tiež v niektorých oblastiach dobrá, okolo okenných stĺpikov však bola ochrana nevyhovujúca.
Aktívna bezpečnosť
BMW X1 je vybavený elektronickou kontrolou stability (ESC) v štandarde u všetkých modelových radov. Podobne aj signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov je štandardná pre sedadlo vodiča a spolujazdca.
Hodnotenie vozidla BMW X1 bolo aktualizované z 2009 na 2010. Vozidlo sa nezmenilo, a okrem testov ochrany chodcov, ktoré boli opakované, boli výsledky prevzaté z minulého roka. Avšak, hranice pre rôzne hodnotenia boli zvýšené a výsledky ukazujú, ako sa auto pobije s náročnejšími požiadavkami roku 2010.
Čelný airbag vodiča | ano |
---|---|
Čelný airbag spolujazdca | ano |