Trh s fotoaparátmi v ostatnom čase čelí jednej výzve za druhou. So zdokonaľovaním kamier v mobilných telefónoch nachádzajú výrobcovia fotoaparátov stále ťažšie argumenty, prečo by si bežný používateľ mal na fotografovanie a natáčanie videí zaobstarať funkčne určené zariadenie. V prvej polovici roka 2020 uviedla napríklad spoločnosť Sony na trh fotoaparát zameraný na video-blogovanie, teda video-dokumentáciu svojho života. Niekoľko výrobcov nasledovalo ich príklad.
Po pár týždňoch všetkým došlo, že pandémia len tak nevymizne a že aj fotoaparátom je potrebné nájsť domáce využitie. A preto začali výrobcovia v zhone vydávať aktualizácie firmvéru, ktorý v rôznej miere umožnil využívať niektoré fotoaparáty ako webkamery. S takýmto využitím sa trafili do situácie podstatne lepšie. Počas pandémie vzrástol počet internetových živých vysielaní aj video-konferencií. Či už ľudia zabávali svojich divákov pri livestreamoch, prezentovali svoje idey na videokonferenciách, alebo sa na diaľku uchádzali o zamestnanie, určite sa im hodila schopnosť prenosu kvalitnejšieho obrazu.
V našom kontinuálnom teste fotoaparátov sme konzervatívnejší. Laboratórne testujeme predovšetkým ich základné vlastnosti − ako fotografujú s automatickým aj manuálnym režimom, ako natáčajú videá, ako sa ovládajú a ako sú na prístrojoch spracované náhľadové zariadenia. Pri výbere modelov na testovanie sa neobmedzujeme len typom, prezentovaným určením ani cenou. Aj tento rok sme navyše otestovali viac modelov s početnými objektívmi.