Od prvého septembra minulého roka musia všetky nové vozidlá spĺňať doteraz najprísnejšiu emisnú normu Euro 6d-Temp. Európska legislatíva aj výrobcovia sa zameriavajú na čoraz väčšiu ekologickosť áut. Niektoré krajiny v tomto ohľade zachádzajú ďalej ako iné ‑ napríklad Veľká Británia nedávno presadila zákaz predaja áut na benzín a naftu od roku 2030.
Green NCAP je nezávislá iniciatíva financovaná európskymi štátmi a spotrebiteľskými organizáciami. Jej hlavným cieľom je informovať občanov o skutočných emisiách a spotrebe vozidiel predávaných na európskom trhu. Základom a hlavnou inšpiráciou testov Green NCAP sú emisné skúšky, ktoré sú pre potreby porovnania sprísnené a rozšírené. Vysoké hodnotenie môžu získať len tie automobily, ktoré sa neuspokojujú iba s dodržaním emisných limitov.
Letmý pohľad do tabuľky ukazuje, že súbor testov sa oproti minulému roku zásadne zmenil. Index čistého vzduchu pozostáva z emisií nemetánových uhľovodíkov, oxidov dusíka, oxidu uhoľnatého, pevných častíc a najnovšie aj čpavku. Na čpavok síce vyhlášky nestanovujú limity, jeho nadmiera v životnom prostredí je však škodlivá. Index energetickej účinnosti vyjadruje, koľko pohonných hmôt alebo elektriny pri prevádzke automobil spotrebováva.