Ako testujeme pneumatiky

Ako hodnotíme

Podiel skupiny skúšok na celkové hodnotenie.

  • mokrá vozovka: 40 %
  • suchá vozovka: 20 %
  • opotrebenie: 20 %
  • vpyv na spotrebu paliva: 10 %
  • hlučnosť: 10 %

Limity hodnotenia

Uspokojivé a akékoľvek horšie hodnotenie parametrov mokrá vozovka, suchá vozovka, opotrebenie či vplyv na spotrebu paliva limituje celkové hodnotenie, ktoré nemôže byť lepšie ako najhoršia známka udelená v niektorej zo skúšok.

Mokrá vozovka

Jazdné vlastnosti: jazda na čas na 1 900 metrov dlhej dráhe dlhodobo vystavenej neustálemu dažďu a subjektívne posúdenie dvoch jazdcov.

Brzdenie z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h na asfalte a betóne dlhodobo vystavenom neustálemu dažďu.

Akvaplaning na rovnej vozovke: vozidlo vojde pri kritickej rýchlosti, ktorá je zistená pred samotným testom, do úseku so súvislou vrstvou tečúcej vody s hĺbkou 7 mm; iba ľavými kolesami. Na danom mieste začne zrýchľovať a zrýchľuje až do okamihu, keď kolesá stratia priľnavosť.

Akvaplaning v zákrutách: testujeme na kruhovej dráhe s priemerom 200 metrov dlhodobo vystavenej neustálemu dažďu. Na dráhe je 20-metrový úsek s tečúcou vodou s hĺbkou 4 mm. Vozidlo vojde pri rýchlosti 70 až 100 km/h do vody s konštantným natočením volantu a zvýši rýchlosť o 5 km/h.

Priľnavosť v zákrute: jazda po asfaltovom okruhu dlhodobo vydanému neustálemu dažďu, keď sa zisťuje limitná priľnavosť (adhézia) pneumatík. Zaznamenáva sa čas na koleso.

Suchá vozovka

Subjektívne posúdenie robia dvaja skúšobní jazdci. Posudzujú jazdnú stabilitu a vlastnosti na vysokorýchlostnej dráhe. Brzdenie: na asfalte z rýchlosti 100 km/h na 0 km/h.

Opotrebenie

Každá pneumatika prejde na skúšobnom prístroji vzdialenosť 5 000 kilometrov, respektíve 15 000 kilometrov v testovacom konvoji. Hĺbka dezénu sa meria pravidelne po najazdení určitej vzdialenosti.

Vplyv na spotrebu pohonných hmôt

Meranie spotreby prebieha pri konštantnej rýchlosti 100 km/h na dvojkilometrovom okruhu.

Hlučnosť

Zvnútra – subjektívne posudzovanie jazdného hluku pri jazde na asfalte a betóne a brzdení z rýchlosti 80 km/h na 30 km/h; zvonku – subjektívne posudzovanie záznamu snímacej hlavy (záznam jazdného hluku na asfaltovej dráhe štandardu ISO, v rýchlosti 80 km/h s vypnutým motorom) a takisto meranie hluku v dB (A).

Rýchlostná skúška

Vysokorýchlostný test na vonkajšom skúšobnom stanovišti.

Text „Ako testujeme“ zobrazuje najnovší testovací program. „Ako testujeme“ pre výrobky testované podľa starších testovacích programov nájdete v príslušnom článku s testom.

Prihlásiť