Potraviny rovno do chladničky

Obsah aprílového dTestu

Aktuální číslo časopisu dTest 4/2024 Obsah aprílového dTestu

Donáškové služby v poslednom čase získavajú u nás veľkú popularitu. V Amerike situácia nie je odlišná, významný tamojší reťazec Walmart išiel ešte ďalej. Navrhuje donáškovú službu až do chladničky.

Len si to predstavte. Dívate sa na svoj obľúbený film, v jednej ruke držíte pohár vína, v druhej nejaké maškrty. Do tejto idyly sa ozve zvonček, pretože donášková služba práve teraz doručila k vašim dverám vytúženú objednávku. Takéto vyrušenie môže naštvať nejedného zákazníka, iného zase otravuje, že musí byť doma v presne danom čase, aby si dovezený nákup prevzal. A tak Američania povedali dosť.

Tamojší obchodný reťazec Walmart prišiel s nápadom, ktorý má zákazníkom ušetriť nielen cestu do obchodu, ale dokonca aj k dverám. Navrhuje totiž systém múdro a sofistikovane prepojenej domácnosti, vďaka ktorému by mal doručovateľ doniesť nákup nielen pred dvere, no napríklad až do chladničky, informuje americká spotrebiteľská organizácia Consumerist.

Jej web uvádza, že mnoho ľudí je v súčasnosti tak zamestnaných, že nemajú čas nielen na to, aby nakupovali fyzicky v obchode, ale už ani na to, aby si nákupy preberali. Predovšetkým pre nich by mala byť určená táto služba.

Fungovať by mala pre potraviny, no aj iný drobný tovar. Pokiaľ bude objednávka doručovaná vo chvíli, keď zákazník buď nebude mať čas si nákup prevziať, alebo nebude doma, doručovateľ bude môcť použiť jednorazový prístupový kód, ktorým sa do domácnosti dostane. Pôjde o zákazníkom vopred schválené heslo, takže bude všetko veľmi dobre zabezpečené.

V čase, keď dôjde k doručovaniu, dostane zákazník na smartfón oznámenie. Môže ho ignorovať, alebo využiť možnosť v reálnom čase na domácich bezpečnostných kamerách sledovať, čo sa v kuchyni – či inej časti bytu alebo domu – odohráva. Na záver zákazník dostane oznámenie, že objednávka bola vyložená.

Či sa podobný spôsob nakupovania ujme, alebo nie, zatiaľ nie je jasné. Každopádne ide možno aj o tému na zamyslenie o hektickosti našej doby, keď už mnohí z nás nemajú čas ani pol minúty na prevzatie nákupu…

Prihlásiť