Hráči na trhu jablčných štiav sa v priebehu necelých dvadsiatich rokov vystriedali, štyri značky však pokračovali a zúčastnili sa na oboch našich testoch. Cestu, ktorú za ten čas jablčné džúsy prešli, dokumentujú výrobky Rauch, Pfanner, Hello a Cappy. Dobrou správou je zlepšenie situácie, čo sa týka kontaminácie patulínom. V roku 1997 sme v džúsoch Cappy, Pfanner aj Hello namerali mykotoxín v koncentráciách od 13 do 19 g/kg. To je síce množstvo vyhovujúce vtedajším aj súčasným povoleným limitom, potešilo nás však, že v roku 2014 sme pri žiadnej zo spomínaných značiek patulín nenamerali.
Zaujímavý posun urobili džúsy aj v oblasti spotrebiteľskej prívetivosti. V roku 1997 bol štandardným obalom jednoduchý nápojový kartón. O necelých dvadsať rokov neskôr sa za bežné považujú aj nápojové kartóny vybavené viečkami pre ľahšie nalievanie aj opätovné uzavretie. Za zmienku stojí aj cena. Napodiv sa číslovka na cenovke príliš nezmenila. V roku 1997 aj 2014 stál najlacnejší testovaný džús okolo 0,68 €, najdrahšie značky sa predávali za necelých 1,58 €. S prihliadnutím na vývoj priemernej mzdy by však džús z roku 1997 stál od dnešných 1,77 do 3,84 €.