Do testu sme vyberali pneumatiky na základe údajov deklarovaných na energetickom štítku. Do porovnania sme zaradili len tie, ktoré mali pri parametri priliehavosť na mokrej vozovke maximálne triedu C (pričom B mal na štítku len zlomok modelov, triedu A žiadny) a pri valivom odpore bola uvedená trieda C až F. Na prvý pohľad to vyzerá, že rozdiely v jazdných vlastnostiach na mokrej vozovke by mali byť minimálne. Viac by sa mal líšiť vplyv na spotrebu pohonných hmôt, ktorá priamo súvisí práve s valivým odporom. Výsledky testov všakukazujú opak.
Medzi najlepšou a najhoršou pneumatikou v kategórií 205/55 R16 je rozdiel v spotrebe paliva iba šesťpercentný, čo zodpovedá 0,3 l/100km, v menšom rozmere 165/70 R14 dokonca len štvorpercentný – 0,2 l/100km. V jazdných vlastnostiach na mokrej vozovke sú však rozdiely medzi najlepšou a najhoršou pneumatikou výrazné.
Každú z 33 testovaných pneumatík sme vyskúšali pri jazde na mokrej vozovke, kedy sme si všímali ovládateľnosť, dĺžku brzdnej dráhy, odolnosť voči vzniku aquaplaningu alebo smerové vedenie. Ďalej sme všetky výrobky vyskúšali na snehu, pričom sme sledovali rozjazd, brzdenie, trakciu a smerové vedenie. Skúšky jazdných vlastností doplnil test ovládateľnosti, brzdenia a jazdnej stability na suchej vozovke a brzdenie aj smerové vedenie na namrznutej vozovke. Do celkového hodnotenia zasiahla aj rýchlosť opotrebovania pneumatiky, vplyv obutia na spotrebu paliva a hlučnosť.