Sťažnosť Úradu pre reguláciu sieťových odvetví

Obsah aprílového dTestu

Aktuální číslo časopisu dTest 4/2024 Obsah aprílového dTestu

Vydané: 1.4.2012   

V prípade, že dodávateľ tepla, plynu či elektrickej energie neplní svoje povinnosti, ktoré  sú stanovené v zákone  o energetike,  či inými všeobecne záväznými právnymi predpismi  alebo v  zmluve o združenej dodávke,  spotrebiteľ môže  tieto dodávky reklamovať  ako iné služby či tovar.

Pre akú situáciu je tento vzor vhodný?

Častým  predmetom reklamácií v tejto oblati je vyúčtovanie spotrebovanej energie, napr. elektriny, plynu, tepla.  Reklamáciu  je potrebné  v prípade  elektriny,  plynu a tepla  adresovať  dodávateľovi,  s ktorým má spotrebiteľ  uzatvorenú zmluvu. Ak  príslušný dodávateľ  nekomunikuje alebo inak porušuje reklamačný poriadok či práva,  spotrebiteľ  môže podať   podnet  Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorý  overuje správnosť uplatnenej ceny alebo tarify za regulovaný tovar alebo službu,  kontroluje oprávnenosť nákladov zahrnutých v regulovanej cene alebo kontroluje určené  podmienky pre uplatnenie ceny, resp.tarify.

 

Ako tento vzor využiť?

Sťažnosť  Úradu pre reguláciu sieťových odvetví  možno zaslať písomne alebo elektronicky na adresu urso@urso.gov.sk V podnete je potrebné označiť seba ako osobu dotknutú konaním dodávateľa, ktorý porušuje zmluvné ustanovenia alebo ustanovenia všeobecne záväzných predpisov, opísať  protiprávne konanie dodávateľa, priložiť doklady a prípadne navrhnúť dôkazy.



Prihlásiť