Pre akú situáciu je tento vzor vhodný?
Častým predmetom reklamácií v tejto oblati je vyúčtovanie spotrebovanej energie, napr. elektriny, plynu, tepla. Reklamáciu je potrebné v prípade elektriny, plynu a tepla adresovať dodávateľovi, s ktorým má spotrebiteľ uzatvorenú zmluvu. Ak príslušný dodávateľ nekomunikuje alebo inak porušuje reklamačný poriadok či práva, spotrebiteľ môže podať podnet Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorý overuje správnosť uplatnenej ceny alebo tarify za regulovaný tovar alebo službu, kontroluje oprávnenosť nákladov zahrnutých v regulovanej cene alebo kontroluje určené podmienky pre uplatnenie ceny, resp.tarify.
Ako tento vzor využiť?
Sťažnosť Úradu pre reguláciu sieťových odvetví možno zaslať písomne alebo elektronicky na adresu urso@urso.gov.sk V podnete je potrebné označiť seba ako osobu dotknutú konaním dodávateľa, ktorý porušuje zmluvné ustanovenia alebo ustanovenia všeobecne záväzných predpisov, opísať protiprávne konanie dodávateľa, priložiť doklady a prípadne navrhnúť dôkazy.