Reklamácia výpisu z bankového účtu

Obsah aprílového dTestu

Aktuální číslo časopisu dTest 4/2024 Obsah aprílového dTestu

Vydané: 1.4.2012   

Vzor možno využiť v prípade, keď spotrebiteľ po doručení výpisu z bankového účtu zistí, že niektoré položky v  ňom uvedené nezodpovedajú skutočnosti.

Pre akú situáciu je tento vzor vhodný? 

Vzor možno využiť v prípade, keď spotrebiteľ po doručení výpisu z bankového účtu zistí, že niektoré položky v ňom uvedené, či už odchádzajúce alebo prichádzajúce platby, platby kartou, výber z bankomatu alebo vyššie bankové poplatky, nezodpovedajú skutočnosti.

 

Ako tento vzor využiť?

Zmluva o bežnom účtu je upravená v § 708 až 715 Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb.). V zmysle tejto právnej úpravy banka opraví bez zbytočného odkladu chybné účtovanie. Opravu takéhoto chybného zúčtovania platieb je banka povinná vykonať v lehotách a za ďalších zákonom ustanovených podmienok. Podmienky fungovania platobného styku upravuje zákon o platobných službách, z ktorého je možné pri reklamácii vychádzať. Reklamáciu je potrebné vykonať vždy bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 13 mesiacov odo dňa odpísania alebo pripísania finančných prostriedkov na platobný účet - táto lehota sa týka reklamácii tykajúcich sa platobného styku. Pri ostatných reklamáciách je nutné vychádzať z obchodných podmienok banky. Reklamácia by mala byť vybavená v súlade s § 89 ods. 7 zákona o platobných službách bez zbytočného odkladu. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako   30 kalendárnych dní, v zložitých prípadoch nie dlhšie ako šesť mesiacov. O tom je povinný poskytovateľ informovať spotrebiteľa v rámci 30 dňovej lehoty. Táto lehota sa zhoduje i s lehotou vo všeobecných obchodných podmienkach väčšiny tuzemských bánk.


Prihlásiť