E-shopy: test dodržiavania spotrebiteľských práv

Obsah aprílového dTestu

Aktuální číslo časopisu dTest 4/2024 Obsah aprílového dTestu

Sdílejte

Publikované v časopise 9/2011

Našli ste záľubu v nakupovaní z domova prostredníctvom rôznych e-shopov? Zdá sa to byť pohodlný spôsob nakupovania, ale také jednoduché to nie je. Môžete sa ľahko stretnúť s neserióznym predajcom a v tej chvíli je po pohodlnom nakupovaní.

Čo zistil dTest o nakupovaní cez internet?

O nakupovaní cez internet: Treba si uvedomiť, že sa môžete stretnúť s neserióznym predajcom. Preto je nutné veľmi dôkladne si prečítať zmluvné podmienky, reklamný a prepravný poriadok a ďalšie materiály. Je potrebné vedieť, aké práva máte v prípade nespokojnosti, či aké podmienky si predajca určuje. 

Uzatvorenie zmluvy: Predajca môže pristúpiť k uzatvoreniu zmluvy rôznymi formami. Najčastejšie sa to robí vyplnením záväznej objednávky. Nenechajte si neskôr robiť v zmluve zmeny. Aj o to sa niektorí predajcovia pokúšajú. 

Reklamácie: Ďalšie problémy vás môžu čakať, pokiaľ sa z rôznych dôvodov rozhodnete tovar reklamovať. Mali by ste vedieť, že máte zo zákona právo odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní od prevzatia tovaru. Poradíme vám, ako najlepšie zvládnuť reklamáciu kúpeného tovaru na internete, a aké sú vaše práva.

dTest je tu pre vás. Tentoraz sme sa zamerali na nakupovanie cez internet. Čo je dobré vedieť o tomto spôsobe nakupovania a ako nenaletieť neserióznemu predajcovi? Predplaťte si dTest a budete vedieť viac.



Prihlásiť