Ako testujeme

Testovaniu ovládateľnosti, trakcie či brzdenia na snehu aj vo vode sa pri každom modeli podrobilo niekoľko súprav, ktoré sme rozdelili do troch skupín podľa spôsobu opotrebovania. Časť sa opotrebovala na bežných cestách na hĺbku 2,5 mm, druhá skupina si kilometre odkrútila na rovnakú výslednú hĺbku na prístroji. Rozloženie opotrebovania na prístroji kopírovalo pneumatiky ojazdené v reálnych podmienkach. Tretej kategórii, ktorá bola tiež obrúsená strojovo, sme ponechali iba 2 mm dezén. Vzor (teda rozloženie) opotrebenia sa v tomto prípade riadil odporúčaním Európskej technickej organizácie výrobcov pneumatík a ráfikov (ERTRO).

Strojovo ojazdené pneumatiky absolvovali pred začiatkom testu ešte 200 km na ceste. Pred skúškami na snehu čakala na všetky pneumatiky 50 km jazda. Konečné porovnanie je založené na priemere výsledkov skúšok absolvovaných všetkými tromi spôsobmi. Štandardizované obrúsenie ERTRO síce nedokáže dokonale napodobniť opotrebovanie z cesty, dokáže však zmazať rozdiely spôsobené obutím pneumatík na rôzne typy automobilov – cieľom totiž bolo získať dáta, ktoré by sa dali využiť na čo najširšie spektrum pneumatík aj vozidiel.

Prihlásiť