Ako testujeme pneumatiky

Ako hodnotíme

Podíl zkoušek na celkovém hodnocení

  • mokrá vozovka: 40 %
  • suchá vozovka: 20 %
  • opotřebení: 20 %
  • vliv na spotřebu poh. hmot: 10 %
  • hlučnost: 10 %

Podiel skúšok na celkovom hodnotení

Mokrá vozovka 40 %, suchá vozovka 20 %, opotrebovanie 20 %, vplyv na spotrebu pohonných hmôt 10 %, hlučnosť 10 %.

Limity hodnotenia

Akékoľvek horšie hodnotenie parametrov ako uspokojivé, či už na mokrej či suchej vozovke, opotrebovanie alebo vplyv na spotrebu paliva limituje celkové hodnotenie, ktoré nemôže byť lepšie ako najhoršia známka , získaná v niektorej zo skúšok.

Mokrá vozovka

Jazdné vlastnosti: jazda na čas na dráhe dlhej 1900 metrov dlhodobo vystavenej neustálemu dažďu a subjektívne posúdenie dvoch jazdcov.

Brzdenie z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h na asfalte aj betóne, ktoré boli dlhodobo vystavené neustálemu dažďu.

Akvaplaning na rovnej vozovke: vozidlo vojde pri kritickej rýchlosti, ktorú sme zistili pred samotným testom, na úsek so súvislou vrstvou tečúcej vody hĺbky 7 mm iba ľavými kolesami. Na danom mieste začne zrýchľovať a zrýchľuje až do okamihu, kedy kolesá stratia priľnavosť.

Akvaplaning v zákrutách: testujeme na kruhovej dráhe s priemerom 200 metrov dlhodobo vystavenej neustálemu dažďu. Na dráhe je 20 metrový úsek s tečúcou vodou s hĺbkou 4 mm. Vozidlo vojde pri rýchlosti 70 až 100 km/h do vody s konštantným natočením volantu a zvýši rýchlosť o 5 km/h.

Priľnavosť v zákrute: jazda po asfaltovom okruhu dlhodobo vystavenému neustálemu dažďu, kedy sa zisťuje limitná priľnavosť (adhézia) pneumatík. Zaznamenávame čas na okruhu.

Suchá vozovka

Subjektívne posúdenie pneumatík dvomi skúšobnými jazdcami. Posudzujú jazdnú stabilitu a vlastnosti na vysokorýchlostnej dráhe. Brzdenie: na asfalte z rýchlosti 100 km/h na 0 km/h.

Opotrebovanie

Každá pneumatika prejde vzdialenosť 5000 kilometrov na skúšobnom prístroji, respektíve 15000 kilometrov v testovacom konvoji. Hĺbku dezénu meriame pravidelne po najazdení určitej vzdialenosti.

Vplyv na spotrebu pohonných hmôt

Meranie spotreby prebieha pri konštantnej rychlosti100 km/h na dvojkilometrovom okruhu.

Hlučnosť

Zvnútra - subjektívne posudzovanie pojazdového hluku pri jazde na asfalte aj betóne a brzdení pri rýchlosti 80 km/h na 30 km/h; zvonku - subjektívne posudzovanie záznamu snímacej hlavy (záznam pojazdového hluku na asfaltovej dráhe štandardu ISO, pri rýchlosti 80 km/h s vypnutým motorom) aj meranie hluku v dB (A).

Rýchlostná skúška

Vysokorýchlostný test na vonkajšom skúšobnom stanovišti.

Prihlásiť